Šumavské dobrodružství - den první

Je ráno. Na mě až moc brzo ráno, sotva dokážu otevřít oči. V hlavě se mi rozsvěcí kontrolka kafe!!! A nepřestává blikat. Na to ale není čas. Ještě nemám dobaleno spoustu drobností, na které nesmím zapomenout. Odsypávám cukr do krabičky, hledám powerbank, málem zapomínám na kartáček na zuby a narychlo vyměňuji svetr. Modlím se, abych měla vše. Pak už si jen házím na záda krosnu, co je větší než já a centruji rovnováhu. Vyrážíme.

Na Hlavním nádraží jsme moc brzy, ale i tak je tu spousta lidí. Shazujeme bágly u sloupu, kupujme lístky a mé vytoužené kafe. Přes únavu se mi do celého těla rozlívá pocit štěstí. Opravdu je to tady. Poprvé spolu jedeme pod stan – na Šumavu. Jsem plná očekávání a natěšená jak malé děcko o Vánocích.

Nastupujeme do rychlíku. Zbožňuji jízdy vlakem. Asi protože jsem toho jimi nikdy moc nenajezdila a je to pro mě vždy výjimečná událost. Mám vlaky spojené s výpravami, dobrodružstvím, tuláctvím a poznáváním nových míst. Zamyšleně jsem hleděla z okénka a i projíždění Prahou, kterou tak dobře znám, mi přišlo kouzelné. Vše je najednou vidět z nového, neokoukaného úhlu. Po nějaké chvíli vytahuji knihu a nepouštím ji až do přestupu v Plzni. Vítá nás rozkopané nepřehledné nádraží. Netušíme kudy kam a děsíme se, protože na žádné z tabulí není číslo našeho dalšího vlaku. Pak teprve nacházíme další tabule s další kupou čísel. Vlak nám neujel o pouhé 2 minuty. Dopadáme na staré sedačky a je nám krásně. Teď máme asi 2 a půl hodiny na odpočinek. Střídavě hledím z okénka a do knihy, poté usínám v milovaném objetí.

Od vlaku do kempu šlapeme do kopečka něco přes kilometr. Je horko a nemůžeme se dočkat, až ty těžké bágly zahodíme. Když vcházíme do kempu, máme toho už opravdu plné kecky. Z posledních sil stavíme stan a svalujeme se mezi spacák, karimatky a všechno ostatní. Začíná pršet. Nám je krásně. Posloucháme dešťové kapky bubnující o látku stanu. Odpočíváme a vaříme si v ešusu polívky z pytlíku.

Přestává pršet, ale nám se pořád nechce vstát a jít něco dělat. Na několik minut usínáme. Jsme docela padavky, ale potřebujeme sílu na túru následujícího dne. Nakonec se vykopáváme ze stanu a jdem aspoň na jedno. Ten kilometr od kempu do hospody a pak zpět se mi zdá jako nekončící kopec. Spát jdeme brzy. Vyčerpaní, ale spolu. To, že celou noc klepu kosu mi ani tolik nevadí. Hlavně že ležím.